Within the framework of this research work, the general objective of applying the musical workshop to improve emotional skills in 4-year-old students of the I.E.I. Señor de los Milagros, Mollendo 2022. In addition, the direct beneficiaries were 33 4-year-old students, 10 female and 23 male. At the same time, the indirect beneficiaries were 84 made up of directors, classroom teachers and parents. In the methodological field, the approach was qualitative, inductive method and Participatory Action Research design. The data collection technique was observation and the instrument was an estimation scale, related to evaluating emotional abilities, it considered 3 subcategories: motivation, self-control and empathy. Among the findings obtained, it was determined that the musical workshop generates positive results in emotional skills. Because of this, in motivation they achieved competence on average by 89%, in addition to self-control on average 90% and in empathy 86%.
Dentro del marco del presente trabajo de investigación se planteó el objetivo general aplicar el taller musical para mejorar las habilidades emocionales en estudiantes de 4 años de la I.E.I. Señor de los Milagros, Mollendo 2022. Además, los beneficiarios directos fueros 33 estudiantes de 4 años, 10 femeninos y 23 masculinos. Al mismo tiempo, los beneficiarios indirectos fuero 84 conformados por directivos, docentes de aula y padres de familia. En el ámbito metodológico, el enfoque fue cualitativo, método inductivo y diseño Investigación Acción Participativa. La técnica de recolección de datos fue la observación y el instrumento fue una escala de estimación, relacionado a evaluar las habilidades emocionales, éste consideró 3 sub categorías: motivación, autocontrol y empatía. Dentro de los hallazgos obtenidos, se determinó que el taller musical genera resultados positivos en las habilidades emocionales. En razón a ello, en la motivación lograron la competencia en promedio en un 89%, Además en el autocontrol en promedio el 90% y en la empatía el 86%.